sobota, 26 sierpnia 2017

Wełniane kule do suszarki bębnowej DIY

      Wełniane kule pomagają oszczędzać energię, podczas suszenia, skracają cykl nawet o 25%. Zapobiegają elektryzowaniu się prania i zmiękczają je. Poprawiają też przepływ ciepła bo rozluźniają pranie. Nie trzeba używać chemii do zmiękczania, a to ma duże znaczenie dla alergików i małych dzieci. To chyba wystarczające argumenty, żeby je mieć. Można zrobić je własnoręcznie. Najbardziej ekologiczny sposób, to wykorzystanie wełnianej odzieży, której nie używamy. Ja kupiłam w second hand sweter z 100% wełny jagnięcej, w celu uszycia gatek dla córki. Z pozostałej części powstały kule. Przepis znalazłam na Pinterest. Wystarczy pociąć sweter na paski i zwinąć w kulkę. Końcówkę najlepiej przyszyć, żeby się nie rozwinęły. Użyłam też do zrobienia jednej kuli włóczkę wełnianą, nic by z niej nie powstało bo była mocno gryząca. 






Ciasno zwinięte kule wkładamy do nogawki rajstopy i przewiązujemy węzełkami.




Teraz trzeba kule sfilcować. Najlepiej wyprać je w wysokiej temperaturze. Ja dla pewności najpierw zamoczyłam we wrzątku, potem zalałam zimną wodą. Następnie wyprałam w 60 stopniach z innym praniem i wysuszyłam w suszarce dwa razy. Po tym zabiegu, kule wyraźnie się skurczyły, więc wyjęłam je z rajstopy.



A oto efekt końcowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz